Σειρά: | 8 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη - ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 13 x 13 ½ |
Τιράζ: | 7.616.450 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 27 Μαρτίου 1968 |
Η μορφή του τελευταίου Βυζαντινού Αυτοκράτορα, Κωνσταντίνου ΙΗ΄ Παλαιολόγου σε λιθογραφία του Kohlmann, Εθνικό Ιστορικό Μουσείο. Με το φρόνημα και την αυτοθυσία του, σημάδεψε χαρακτηριστικά το γεγονός της Άλωσης της Πόλης, σηματοδότησε το τέλος της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας και έδωσε αφορμή για το μύθο του «Μαρμαρωμένου Βασιλιά» που περιμένει καρτερικά την κατάλληλη στιγμή, άγγελος Κυρίου θα του ξαναδώσει τη ζωή και το σπαθί του για να διώξει τους Τούρκους από την Κωνσταντινούπολη.
Σειρά: | 1 αξία |
Αξία γραμματόσημου: | 4 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση – Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 14 x 13 |
Τιράζ: | 1.024.800 |
ΦΠΗΚ: | 62.498 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 8 Δεκεμβρίου 1976 |
Το γραμματόσημοείναι αφιερωμένο στο βιβλίο «Γραμματική» του λόγιου Κωνσταντίνου Λάσκαρι (1434-1501). Αποτελεί το πρώτο έντυπο χρονολογημένο βιβλίο γραμμένο αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα που τυπώθηκε στο Μιλάνο το 1476. Σήμερα φυλάσσεται στην Εθνική Βιβλιοθήκη του Μιλάνο.
(Στις αρχές του 19ου αιώνα ο πίνακας συντηρήθηκε από τον Κερκυραίο Σπυρίδωνα Λατράνο, με προτροπή του τελευταίου δασκάλου της Φλαγγινείου Σχολής, Σπυρίδωνα Βλαντή.)
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 0,03 € |
Εκτύπωση: | Πολυχρωμία (offset) Joh.Enschede’security print |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Θεανώ Βενιέρη |
Διαστάσεις: | 29 x 42 mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων |
Διάτρηση: | 13 ¾ x 13 ¼ |
Τιράζ: | 500.000 |
ΦΠΗΚ: | 6.000 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 9 Οκτωβρίου 2015 |
Ο Θωμάς Φλαγγίνης ήταν ο ιδρυτής του Φλαγγινείου Γυμνάσιου Βενετίας. Λειτούργησε για πρώτη φορά το 1665 και στα 132 χρόνια λειτουργίας του δίδαξαν και φοίτησαν σπουδαίοι λόγιοι της εποχής. Η ελαιογραφία σε ύφασμα, χρονολογείται από τον 17ο αιώνα και βρίσκεται στο μέγαρο της Φλαγγινείου Σχολής που στεγάζει, από το 1953, το Ελληνικό Ινστιτούτο Βυζαντινών και Μεταβυζαντινών Σπουδών.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 1,50 € |
Εκτύπωση: | Πολυχρωμία (offset) Joh.Enschede’security print |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Θεανώ Βενιέρη |
Διαστάσεις: | 29 x 42 mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων |
Διάτρηση: | 13 ¾ x 13 ¼ |
Τιράζ: | 1.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 6.000 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 9 Οκτωβρίου 2015 |
Λεπτομέρεια από το χαρακτικό του καλλιτέχνη Domenico Lovisa (1710-1750). Απεικονίζει το μέγαρο του Κολλεγίου Φλαγγίνη, έργο του αρχιτέκτονα Baltassare Longhena. Στα δεξιά διακρίνουμε τον Ιερό Ναό Αγίου Γεωργίου Βενετίας.
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Γ. Βελισσαρίδης (50 λεπτά, 2,50 δρχ.), Π. Γράββαλος (15 δρχ.) |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 ¼ x 13 ¾ |
Τιράζ: | 3.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 38.812 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Ιουνίου 1971 |
Πνευματικός δάσκαλος του Γένους, εισηγητής και κύριος εκφραστής του Διαφωτισμού στον ελληνικό χώρο, πολέμησε ακούραστα με την ισχυρή του πένα πάνω από 40 χρόνια. Ελαιογραφία του Ζακυνθινού καλλιτέχνη Διονύσιου Τσόκου (1814-1862), ενός από τους πρώτους εθνικούς ζωγράφους της ελεύθερης Ελλάδας που βρίσκεται στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 0,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Γ. Βελισσαρίδης (50 λεπτά, 2,50 δρχ.), Π. Γράββαλος (15 δρχ.) |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 ¼ x 13 ¾ |
Τιράζ: | 4.400.000 |
ΦΠΗΚ: | 38.812 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Ιουνίου 1971 |
Υπήρξε μία από τις επιφανέστερες φυσιογνωμίες του νεότερου Ελληνισμού, φωτισμένος κληρικός και δάσκαλος. Το γραμματόσημο φέρει την προσωπογραφία του όπως αυτή παρουσιάστηκε στο βιβλίο του. «Η Λογική εκ παλαιών τε και νεωτέρων συνερανισθείσα» που τυπώθηκε στη Λειψία το 1766.
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 15 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Γ. Βελισσαρίδης (50 λεπτά, 2,50 δρχ.), Π. Γράββαλος (15 δρχ.) |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 ¼ x 13 ¾ |
Τιράζ: | 534.872 |
ΦΠΗΚ: | 38.812 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Ιουνίου 1971 |
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 20 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Οδόντωση | 12 ½ |
Τιράζ: | 826.574 |
ΦΠΗΚ: | 107.187 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 14 Ιουλίου 1980 |
Κων/νος Οικονόμου «ο εξ Οικονόμων» (1780–1857), ο επιφανής κληρικός, Διδάσκαλος του Γένους, υπέρμαχος της Ορθόδοξης Παράδοσης και μεγάλη μορφή της Εκκλησίας τα δύσκολα χρόνια πριν και μετά την Επανάσταση. Ελαιογραφία σε μουσαμά του Αύγουστου-Ιωάννη Πικαρέλλη. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Σειρά: | 9 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 4 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 13 ½ x 14 |
Τιράζ: | 3.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 115.367 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 24 Νοεμβρίου 1979 |
Ο Εθνομάρτυρας και Άγιος της Εκκλησίας μας Κοσμάς ο Αιτωλός (1714-1779), ή Πατροκοσμάς υπήρξε μια μεγάλη προσωπικότητα η οποία σημάδεψε με τη δράση του την πορεία της Εκκλησίας και του Γένους μας, σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδουςτης ιστορικής τους πορείας. Ο Άγιος σε τοιχογραφία του Ναού Αιξωνής Γλυφάδας.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 7 δρχ., 11 δρχ. |
Εκτύπωση: | Αλ. Ματσούκης, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Οδόντωση | 13 ¾ |
Τιράζ: | 3.200.000 791.187 |
ΦΠΗΚ: | 60.600 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 10 Μαΐου 1975 |
Μια ξεχωριστή μορφή μεταξύ των Ελλήνων καλλιτεχνών αποτελεί ο λαϊκός ζωγράφος Θεόφιλος Χατζημιχαήλ από τη Λέσβο. Κυρίαρχα στοιχεία του έργου του είναι η ελληνικότητα, η εικονογράφηση της ελληνικής λαϊκής παράδοσης και ιστορίας.
Σειρά: | 9 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 1 € |
Εκτύπωση: | Αλ. Ματσούκης, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Ελένη Αποστόλου |
Διαστάσεις: | 30x30mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων |
Τιράζ: | 35.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 40.000 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 25 Απριλίου 2007 |
Ο Ρήγας Βελεστινλής – Φεραίος (1757-1798) αποδόθηκε σε χαρακτικό από τον Γιάννη Γουρζή. Η πρωτότυπη μακέτα φυλάσσεται στο Φιλοτελικό και Ταχυδρομικό Μουσείο.
Σειρά: | 2 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 1,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη – ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Α. Τάσσος |
Υδατόσημο: | Στέμμα |
Οδόντωση | 12 ¼ x 13 ¾ |
Τιράζ: | 4.198.150 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 31 Μαΐου 2014 |
«Ο όρκος του Φιλικού» (1849) είναι έργο του Επτανήσιου ζωγράφου Διονυσίου Τσόκου (1814-1862). Αποδίδει σε κατανυκτική ατμόσφαιρα την κορυφαία στιγμή της μύησης στην Εταιρεία με τον όρκο πάνω στο Ευαγγέλιο. Κατά την παράδοση, παριστάνει την ορκωμοσία του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη στη Ζάκυνθο. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Σειρά: | 2 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 4,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη – ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Α. Τάσσος |
Υδατόσημο: | Στέμμα |
Οδόντωση | 12 ¼ x 13 ¾ |
Τιράζ: | 1.013.174 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 31 Μαΐου 2014 |
Η Σημαία της Φιλικής Εταιρείας. Έφερε τα σύμβολα «Εφοδιαστικού Ιερέως» της οργάνωσης, δηλαδή τον ιερό δεσμό με τις 16 παράλληλες στήλες ενωμένες με έναν δεσμό χιαστί, σύμβολο του ιερού δεσμού που ενώνει τους Φιλικούς. Από τις δυο πλευρές του σταυρού βρίσκονταν σε πλάγια θέση δυο λογχοφόροι σημαίες με τα αρχικά ΗΕΑ «Ή Ελευθερία» ΗΘΣ «Ή Θάνατος» της επιγραφής. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 0,38 € |
Εκτύπωση: | Πολυχρωμία (offset) Joh.Enschede’securityprint |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Θεανώ Βενιέρη |
Διαστάσεις: | 29 x 42 mm σε φύλλα των 25 τεμαχίων |
Τιράζ: | 500.000 |
ΦΠΗΚ: | 6.000 σετ |
Τευχίδιο αυτοκόλλητων γραμ/μων: | 15.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 17 Φεβρουαρίου 2014 |
«Ο όρκος των Φιλικών». Η ξυλογραφία (1970) του καλλιτέχνη Βάσου Φαληρέα (1905-1979) είναι η πιο χαρακτηριστική απεικόνιση της Φιλικής Εταιρείας. Ο Νικόλαος Σκουφάς από την Άρτα, ο Εμμανουήλ Ξάνθος από την Πάτμο, ο Αθανάσιος Τσακάλωφ από τα Γιάννενα ίδρυσαν τη Φιλική Εταιρεία στην Οδησσό στις 14 Σεπτεμβρίου 1814 και άναψαν τη φλόγα της Επανάστασης.
Σειρά: | 7 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 10 δρχ. |
Εκτύπωση: | Μιχ. Α. Μοάτσος, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα – Κ .Μιχώτας |
Οδόντωση | 13 x 14 |
Τιράζ: | 2.000.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 25 Μαΐου 1993 |
Στις 8 Σεπτεμβρίου 1821, ο Γεωργάκης Ολύμπιος παγιδεύτηκε με τα παλικάρια του και τον Ιωάννη Φαρμάκη στη Μονή του Σέκου (Καρπάθια Όρη). Αρνούμενος κάθε διαπραγμάτευση με τους Τούρκους, έβαλε φωτιά στην πυριτιδαποθήκη του καμπαναριού και ανατινάχθηκε μαζί µε τους διώκτες του.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 10 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 ½ x 14 |
Τιράζ: | 628.337 |
ΦΠΗΚ: | 38.543 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 8 Φεβρουαρίου 1971 |
Η αξία των 10 δρχ. της σειράς, απεικονίζει τον πίνακα (ελαιογραφία, Εθνική Πινακοθήκη Αθηνών) του Θεόδωρου Βρυζάκη (1819-1878), με τον Επίσκοπο Παλαιών Πατρών Γερμανό (1771-1826) να ευλογεί τη σημαία της Επανάστασης.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 4 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 ½ x 14 |
Τιράζ: | 4.400.000 |
ΦΠΗΚ: | 38.543 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 8 Φεβρουαρίου 1971 |
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 14 x 13 |
Τιράζ: | 3.700.000 |
ΦΠΗΚ: | 38.000 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 19 Οκτωβρίου 1971 |
Στο γραμματόσημο των 2 ΔΡΧ της σειράς, απεικονίζει τη Μονή Καλτεζών στην Αρκαδία. Στην ιστορική αυτή Μονή συνήλθε, από 20 έως 26 Μαΐου 1821, η πρώτη ελεύθερη κυβέρνηση της Ελλάδας, της Πελοποννησιακής Γερουσίας. Στα δεξιά το γραμματόσημο φέρει τη σφραγίδα της Πελοποννησιακής Γερουσίας.
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 14 x 13 |
Τιράζ: | 3.700.000 |
ΦΠΗΚ: | 38.000 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 19 Οκτωβρίου 1971 |
Το Μνημείο της Εθνοσυνέλευσης, η αναθηματική στήλη με το φοίνικα στην κορυφή, αποτελεί σύμβολο ελευθερίας και δημοκρατίας. Βρίσκεται στην κεντρική πλατεία της Επιδαύρου και συμβολίζει την Α ‘Εθνοσυνέλευση (20-28 Δεκεμβρίου 1821). Δεξιά απεικονίζεται η σφραγίδα της Προσωρινής Διοίκησης της Ελλάδος.
Σειρά: | 1 αξίας |
Αξία γραμματόσημου: | 4 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 14 x 13 |
Τιράζ: | 1.048.185 |
ΦΠΗΚ: | 60.997 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 23 Μαρτίου 1976 |
Το 1976, συμπληρώθηκαν 150 χρόνια από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου. Ο αγώνας των υπερασπιστών του Μεσολογγίου, συμβολίζει από τότε την ελευθερία και τον ηρωισμό. Η σχεδίαση και προσαρμογή ανήκει στον καλλιτέχνη Παναγιώτη Γράββαλο.
Σειρά: | 2 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 30 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 13 1/2 x 14 |
Τιράζ: | 831.949 |
ΦΠΗΚ: | 100.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 10 Μαΐου 1982 |
Η ελαιογραφία του Γάλλου ζωγράφου Emilede Lansac (1803 – 1890) με τίτλο «Η Αυτοθυσία της Μάνας» (1828), απεικονίζει τις τελευταίες, δραματικές στιγμές από την ηρωική Έξοδο του Μεσολογγίου, τη νύχτα της 10ης Απριλίου 1826. Η τραγική φιγούρα της Μεσολογγίτισσας μάνας συγκλονίζει: αφού σκοτώνει έναν εχθρό στρατιώτη, έπειτα σκοτώνει το παιδί της και ετοιμάζεται να δώσει τέλος στη ζωή της κρατώντας το άψυχο παιδικό κορμάκι στην αγκαλιά της.
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 14 x 13 |
Τιράζ: | 4.600.000 |
ΦΠΗΚ: | 38.450 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 15 Μαρτίου 1971 |
Η «Καρτερία» το πρώτο ατμοκίνητο πολεμικό πλοίο στην ιστορία που χρησιμοποιήθηκε σε πολεμικές επιχειρήσεις στον Αγώνα του 1821. Το πλεονέκτημα του έναντι των άλλων σκαφών ήταν τα πυροβόλα του.
Πίνακας Hastings, Eθνικό Ιστορικό Μουσείο
Σειρά: | 7 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 5 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 14 x 12 1/2 |
Τιράζ: | 15.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 88.967 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 15 Δεκεμβρίου 1978 |
Στη σειρά για το Ελληνικό Εμπορικό Ναυτικό του 1958, το γραμματόσημο της κλάσης των 5 ΔΡΧ. απεικονίζει το οπλισμένο καΐκι του Αγώνα «Παναγιά της Ύδρας» που διοικούνταν από τον Νικόλαο Τομπάζη. Φέρει την Γραικοτουρκική σημαία.
Έγχρωμο σχεδίασμα ανώνυμου του 1791. Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 11 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Οδόντωση | 14x 13 1/4 |
Τιράζ: | 8.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 98.100 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 14 Μαρτίου 1983 |
Η σειρά του 1983 εμπνεύστηκε από έξι περίτεχνα ακρόπρωρατων Ελληνικών πλοίων κατά την Επανάσταση. Εδώ απεικονίζεται το ακρόπρωρο (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Αθήνα) του πλοίου - μπρίκι «Άρης» του Τσαμαδού που ναυπηγήθηκε στη Βενετία το 1807.
Το σχέδιο του πλοίου έγινε βάσει του πίνακα του F. G. Rouxμε ημερομηνία 1881(Μουσείο Μπενάκη).
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 6,50 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 1/2 x 13 3/4 |
Τιράζ: | 3.400.000 |
ΦΠΗΚ: | 40.117 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Σεπτεμβρίου 1971 |
Το χειμώνα του 1824-1825 o Ιμπραήμ αποβιβάστηκε στη Μεθώνη με μεγάλο στρατό. Μπροστά στον κίνδυνο Ιμπραήμ να περάσει στο εσωτερικό της Πελοποννήσου και να σβήσει η Επανάσταση, ο Παπαφλέσσας οχυρώθηκε με τους άνδρες του στο χωριό Μανιάκι Δίνοντας άνιση μάχη έχασαν τη ζωή τους τέλη Μαΐου 1825.
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 5 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 1/2 x 13 ¾ |
Τιράζ: | 1.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 40.117 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Σεπτεμβρίου 1971 |
Η παράσταση της Μάχης των Αθηνών αναπτύσσεται ημικυκλικά γύρω από το βράχο της Ακρόπολης. Του λαϊκού ζωγράφου Παναγιώτη Ζωγράφου (1800-?).
Εθνικό Ιστορικό Μουσείο.
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 6 δρχ. |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική – Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London» |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Δ. Μπισκίνης |
Υδατόσημο: | Χωρίς |
Οδόντωση | 12 |
Τιράζ: | 1.558.100 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1 Αυγούστου 1927 |
Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία, θέλοντας να τιμήσουν τη μνήμη του Γάλλου Φιλέλληνα στρατηγού Chrarles Nicolas, βαρώνου Fabvier (1782-1855) κυκλοφόρησαν (1η Αυγούστου 1927) μια σειρά τριών γραμματοσήμων
για τη συμπλήρωση 100 χρόνων από την επιτυχή απελευθέρωση της Ακρόπολης από τον Φαβιέρο. Στο γραμματόσημο απεικονίζεται η προτομή του στρατηγού σε μετάλλιο και στο βάθος η Ακρόπολη.
Η σειρά είναι η μόνη που φέρει την επιγραφή ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ μέχρι το 1982.
Από έργο του David d’Angers (1783-1856).
Σειρά: | 2 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 12 δρχ. |
Εκτύπωση: | Ασπιώτη-ΕΛΚΑ, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 131/4 x 14 |
Τιράζ: | 8.200.000 |
ΦΠΗΚ: | 93.700 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 20 Σεπτεμβρίου 1982 |
Ο στρατηγός Καραϊσκάκης απεικονίζεται να συνομιλεί με τους άντρες του στο στρατόπεδό του στο Φάληρο, εκεί όπου στις 22-23 Απριλίου 1827, τραυματίστηκε θανάσιμα.
Από πίνακα του Karl Krazeisen ή από πίνακα του Θ. Βρυζάκη (1814 ή 1818 -1878). Εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη.
Μακέτα του αγγλοϊρλανδού στρατιωτικού Σερ Ρίτσαρντ Τσώρτς (Sir Richard Church) (1784-1873) αρχιστράτηγο του ελληνικού στρατού κατά τα τελευταία έτη της Ελληνικής Επανάστασης. Η μακέταφυλάσσεται στο Φιλοτελικό και Ταχυδρομικό Μουσείο ενώ ο πίνακας σε ελαιογραφία του Σπυρίδωνος Προσαλέντηστο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο, Αθήνα.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 150 δρχ. |
Εκτύπωση: | Αλ. Ματσούκης, Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 13 1/4 x 14 |
Τιράζ: | 3.000.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Νοεμβρίου 1994 |
Οι προσωπογραφίες των πρωταγωνιστών της εξέγερσης της 3ης Σεπτεμβρίου 1844 Ιωάννη Μακρυγιάννη, Ανδρέα Μεταξά και Δημήτριου Καλλέργη. Οι προσωπογραφίες προέρχονται από την εφημερίδα «Νέος Αριστοφάνης» του Π. Πηγαδιώτη. Οι συνθέσεις λιθογραφούνταν, καθ’ υπόδειξη του Πηγαδιώτη στην Μπολόνια, στο εργαστήριο Grossi.
Σειρά: | 2 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2 δρχ. |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική – Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd London» |
Υδατόσημο: | Χωρίς |
Οδόντωση | 12 |
Τιράζ: | 4.150.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 16 Απριλίου 1924 |
Στο γραμματόσημο της σειράς ο ζωγράφος Θ. Βρυζάκης απεικονίζει την άφιξη του Άγγλου ποιητή και φιλέλληνα Λόρδου Byron στο Μεσολόγγι στις 5 Ιανουαρίου 1824.
Ο Byron γίνεται δεκτός με ενθουσιασμό από τους κατοίκους, τον κλήρο και τους στρατιώτες. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει η μορφή του Αλέξανδρου Μαυροκορδάτου, ο οποίος είχε καλέσει
τον ποιητή στο Μεσολόγγι όπου ο Byron πέθανε λίγο αργότερα στις 19 Απριλίου.
Πίνακας Θ. Βρυζάκη (1814-1878) που φιλοτέχνησε το 1861 στο Λονδίνο. Εθνική Πινακοθήκη-Παράρτημα Ναυπλίου.
Σειρά: | 18 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 40 λεπτά |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London» |
Χαρτί: | Λευκό και λείο |
Υδατόσημο: | Χωρίς υδατόσημο |
Οδόντωση | 12 |
Τιράζ: | 4.933.720 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1η Απριλίου 1930 |
Ο στρατιωτικός και πολιτικός Δημήτριος Υψηλάντης υπήρξε σημαντική προσωπικότητα της Ελληνικής Επανάστασης. Θέλησε να θέσει τις βάσεις για την οργάνωση τακτικού στρατού και τη συγκρότηση κεντρικής πολιτικής εξουσίας και ήρθε αντιμέτωπος με τους προκρίτους που ήθελαν να διοικούν με τον παλιό πολυαρχικό τρόπο.
Σειρά: | 18 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 50 λεπτά |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική - Recess «BradburyWilkinson & Co. Ltd, London» |
Χαρτί: | Λευκό και λείο |
Υδατόσημο: | Χωρίς υδατόσημο |
Οδόντωση | 13 ½ |
Τιράζ: | 11.812.822 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1η Απριλίου 1930 |
Η Μπουμπουλίνα, η «Καπετάνισσα» του Αγώνα υπήρξε η μόνη γυναίκα που μυήθηκε στη Φιλική Εταιρεία. Διέθεσε μεγάλη περιουσία για τον Αγώνα στη θάλασσα. Ναυπήγησε το πλοίο «Αγαμέμνων» το οποίο κυβερνούσε η ίδια.
Σειρά: | 18 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 1 δρχ. |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική - Recess «BradburyWilkinson & Co. Ltd, London» |
Χαρτί: | Λευκό και λείο |
Υδατόσημο: | Χωρίς υδατόσημο |
Οδόντωση | 12 |
Τιράζ: | 9.397.405 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1η Απριλίου 1930 |
Ο Κανάρης, γνωστός και ως «μπουρλοτιέρης» του Αγώνα. Η ανατίναξη της τουρκικής ναυαρχίδας στην Ερεσσό το 1822 τον έκανε ιδιαίτερα αγαπητό στο λαό, ένα θρύλο της θάλασσας. Κατά την απελευθέρωση διετέλεσε πολλές φορές υπουργός Ναυτικών. Πέθανε το 1877 όντας πρωθυπουργός της τότε οικουμενικής κυβέρνησης.
Σειρά: | 18 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 2 δρχ. |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London» |
Χαρτί: | Λευκό και λείο |
Υδατόσημο: | Χωρίς υδατόσημο |
Οδόντωση | 13 ½ |
Τιράζ: | 1.969.519 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1η Απριλίου 1930 |
Ο Ανδρέας Μιαούλης ναύαρχος του ελληνικού στόλου στη διάρκεια του Αγώνα διακρίθηκε για τα ανδραγαθήματά του στις ναυμαχίες στο Αρτεμίσιο, το Χέλι, στους Ωρεούς, στη Μυτιλήνη και στο Γέροντα.
Σειρά: | 18 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 3 δρχ. |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London» |
Χαρτί: | Λευκό και λείο |
Υδατόσημο: | Χωρίς υδατόσημο |
Οδόντωση | 12 |
Τιράζ: | 960.622 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1η Απριλίου 1930 |
Ο Υδραίος μεγαλοκαραβοκύρης και πρόκριτος υπήρξε από τους πλουσιότερους Έλληνες κατά την έναρξη της Επανάστασης. Δαπάνησε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του γενόμενος ο μεγαλύτερος χρηματοδότης του Αγώνα. Η πολιτική του δράση υπήρξε αμφιλεγόμενη.
Σειρά: | 18 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 4 δρχ. |
Εκτύπωση: | Χαλκογραφική - Recess «Bradbury Wilkinson & Co. Ltd, London» |
Χαρτί: | Λευκό και λείο |
Υδατόσημο: | Χωρίς υδατόσημο |
Οδόντωση | 12 |
Τιράζ: | 4.868.336 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 1η Απριλίου 1930 |
Στο γραμματόσημο παρουσιάζεται ο χάρτης της Ελλάδας και απεικονίζει συγκριτικά τα εδάφη της χώρας όπως αυτά διαμορφώθηκαν βάσει του πρωτοκόλλου του Λονδίνου της 3ης Φεβρουαρίου 1830 και τα εδάφη που παρέμειναν στην Ελλάδα μετά τους νικηφόρους Βαλκανικούς πολέμους και τη νικηφόρα συμμετοχή της Ελλάδας στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Σειρά: | 3 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 7 δρχ., 11 δρχ., 13 δρχ. |
Εκτύπωση: | «Ασπιώτη ΕΛΚΑ» - Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος, Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 14x13 ½ |
Τιράζ: | 7 δρχ. 15.000.000 11 δρχ. 7.500.00 13 δρχ. 1.500.000 |
ΦΠΗΚ: | Ανεπίσημος |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 20 Νοεμβρίου 1981 |
Το 1978 τα σύνορα της Ελλάδας αμφισβητήθηκαν έντονα. Τα ΕΛΤΑ κυκλοφόρησαν εσπευσμένα το Δεκέμβριο μια σειρά γραμματοσήμων όπου με σαφή και ακριβή τρόπο απεικόνιζε το χάρτη της χώρας μας και τα σύνορά μας.
Σειρά: | 6 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 50 δρχ. |
Εκτύπωση: | «Ασπιώτη ΕΛΚΑ» - Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα, Π. Γράββαλος |
Οδόντωση | 13 ½ Χ 14 |
Τιράζ: | 833.340 |
ΦΠΗΚ: | 90.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 20 Νοεμβρίου |
Στο γραμματόσημο κλάσης 5δρχ. απεικονίζεταιη πρώτη χρηματική μονάδα που χρησιμοποίησε το κράτος της σύγχρονης Ελλάδας, ο Φοίνικας. Οι Έλληνες όμως, εξακολουθούσαν να προτιμούν το «κροτούν» (μεταλλικό) νόμισμα και οι Φοίνικες αποσύρθηκαν λίγο αργότερα της κυκλοφορίας τους.
Σειρά: | 7 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 10 λεπτά |
Εκτύπωση: | Πολυχρωμία – Offset Giesecke & Devrient – ΜΑΤΣΟΥΚΗΣΑ.Ε |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Ανθή Λύγκα |
Διαστάσεις: | 27 Χ 38 χιλ., σε φύλλα των 25 τεμαχίων |
Τιράζ: | 2.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 25.000 Χ 2 τεμάχια |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 20 Ιουνίου |
Σε ανάμνηση της επετείου 180 ετών από την ορκωμοσία του Πρώτου Κυβερνήτη της Ελλάδας εκτυπώθηκε γραμματόσημο που απεικονίζει τον Καποδίστρια και την υπογραφή του.
Η τελετή ορκωμοσίας του Καποδίστρια πραγματοποιήθηκε στις 28 Ιανουαρίου 1828 στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Κοιμήσεως της ΘεοτόκουΑίγινας. Την ίδια μέρα ορκίστηκε
και το Πανελλήνιο Συμβούλιο και αποτέλεσε την προσωρινή αντικυβερνητική επιτροπή.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 5 δρχ. |
Εκτύπωση: | «Ασπιώτη ΕΛΚΑ» - Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος - Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 14 x 12 ½ |
Τιράζ: | 5.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 76.804 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 15 Μαΐου |
Καθελκύστηκε στον Πόρο στις 2 Απριλίου 1837 και έως το 1840 διακινούσε την ταχυδρομική αλληλογραφία. Πρόκειται για το πρώτο ατμόπλοιο που ναυπηγήθηκε στην Ελλάδα.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 200 δρχ. |
Εκτύπωση: | «ΑΛ.ΜΑΤΣΟΥΚΗΣ» - Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 13 ½ X 14 |
Τιράζ: | 3.000.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 21 Νοεμβρίου |
Φανταστικός πίνακας άγνωστου ζωγράφου της εποχής Σε πρώτο πλάνο, ο έφιππος Καλλέργης έξω από τα ανάκτορα ζητά από τον βασιλιά Όθωνα την παραχώρηση Συντάγματος.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 80 δρχ. |
Εκτύπωση: | «ΑΛ.ΜΑΤΣΟΥΚΗΣ» - Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Π. Γράββαλος |
Οδόντωση | 13 x 131/4 |
Τιράζ: | 800.000 |
ΦΠΗΚ: | 64.353 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 7 Οκτωβρίου |
Το Πανεπιστήμιο Αθηνών εγκαινιάστηκε στις 3 Μαΐου 1837. Αποτέλεσε το πρώτο Πανεπιστήμιο όχι μόνο του ελληνικού κράτους αλλά και ολόκληρης της Βαλκανικής Χερσονήσου και της ευρύτερης περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου. Αρχικά ονομάστηκε «Οθωνικό» και το 1932 «Καποδιστριακό».
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 1,5 δρχ. |
Εκτύπωση: | «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» - Χαλκογραφία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Α. Τάσσος |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 12 1/2x 13 ¾ |
Τιράζ: | 3.127.441 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 30 Μαρτίου |
Γάλλος τραπεζίτης και θερμός φιλέλληνας. Η προσφορά του στον Αγώνα υπήρξε η συμβολή του στη σύναψη δανείων και η πρωτοβουλία οργάνωσης εράνων για την οικονομική ενίσχυση της Επανάστασης. Σχεδίασε επίσης την ίδρυση της Εθνικής Τράπεζας, της οποίας υπήρξε επίτιμος διοικητής μετά την ίδρυσή της το 1841.
Σειρά: | 5 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 6,5 δρχ. |
Εκτύπωση: | «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» - Χαλκογραφία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 13x14 |
Τιράζ: | 529.992 |
ΦΠΗΚ: | 45.792 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 15 Νοεμβρίου |
Ο Ψαριανός πλοιοκτήτης Ιωάννης Λεοντίδης-Βαρβάκης (1745-1825) ήταν από τους πρώτους εμπόρους που ευεργέτησαν τη νεοσύστατη Ελλάδα. Ηγετικό μέλος και χρηματοδότης της Φιλικής Εταιρείας, πλούτισε και απέκτησε τίτλους στη Ρωσία, αλλά ποτέ δεν ξέχασε την πατρίδα του. Στη διαθήκη του άφησε το μεγαλύτερο μέρος της περιουσίας του στο ελληνικό δημόσιο.
Σειρά: | 9 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 12 δρχ. |
Εκτύπωση: | «ΑΣΠΙΩΤΗ-ΕΛΚΑ» - Πολυχωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα |
Οδόντωση | 13 1/2 x 14 |
Τιράζ: | 2.000.000 |
ΦΠΗΚ: | 115.367 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 24 Νοεμβρίου |
Ο διακεκριμένος Λευκαδίτης πολιτικός και ποιητής αγωνίστηκε για την ελευθερία της Ελλάδας. Κέρδισε τον τίτλο του «εθνικού ποιητή» καθώς τα θέματά του τα αντλούσε από την Επανάσταση, τους αγώνες των κλεφτών, αρματολών και των Σουλιωτών αλλά και γιατί υπερασπίστηκε όχι μόνο με το λόγο αλλά και έμπρακτα την εθνική ιδέα.
Σειρά: | 4 αξιών |
Αξία γραμματόσημου: | 12 δρχ. |
Εκτύπωση: | «ΑΛ.ΜΑΤΣΟΥΚΗΣ» - Πολυχρωμία |
Σχεδίαση - Προσαρμογή: | Β. Κωνσταντινέα |
Υδατόσημο: | Κορώνα |
Οδόντωση | 13 ¾ |
Τιράζ: | 1.500.000 |
Ημερομηνία Κυκλοφορίας: | 15 Νοεμβρίου |
Το γραμματόσημο απεικονίζει σκηνή από παράσταση του Θεάτρου Σκιών με θέμα την Ελληνική Επανάσταση.